Strony budowlane związane z hasłem 'podnośniki dla niepełnosprawnych':

Sortuj po:

  • Budowa sprzęgła pneumatycznego w windach »

    Sprzęgło pneumatyczne instalowane w windach jest zazwyczaj zbudowane w ten sposób, że między bębnem napędowym i napędzającym znajduje się gruba dętka gumowa, która pod wpływem doprowadzonego sprężonego powietrza zwiększa swoją objętość przesuwając szczęki w kierunku promieniowym. Na zewnętrznej powierzchni szczęk znajdują się nakładki cierne, które przylegając do bębna napędowego powodują jego obrót. Przy ruchu promieniowym szczęki ślizgają się występami w bruzdach obejmy. Bruzdy te przenoszą moment obrotowy ze szczęk na piastę bębna napędzającego. Dzięki temu dętka gumowa przenosi jedynie naciski na szczęki. Po wyłączeniu sprzęgła przestrzeń powietrzna dętki łączy się z atmosferą i ustaje nacisk szczęk na bębny napędowe. Jednocześnie sprężyny powodują powrót szczęk na swoje miejsce w mechanizmie sprzęgła windy. Konstrukcja dętki sprzęgła pneumatycznego zapewnia równomierne naciski szczęk i dlatego nie wymaga ono regulacji. Zadaniem mechanizmu naporu jest wywarcie odpowiedniej siły na łyżkę, dociskającej ją do ściany odspajanego gruntu. Mechanizmy naporu mogą być z przekładnią linową lub zębatą. Rozróżnia się w windach mechanizmy naporu niezależne, zależne i kombinowane. W niezależnym mechanizmie naporu drugi koniec liny podnoszenia łyżki zamocowany jest do wysięgnika.

    Data dodania: 24 06 2013 · szczegóły wpisu »